Україна побудує військово-морський флот за шведською моделлю. Британці допоможуть

За даними польської преси, зараз йдуть переговори між Британією і Україною з приводу модернізації українських ВМФ.

Причому, як зазначає і джерело, переговори в цьому напрямку ведуться вже досить давно і тепер виходять на проміжний фініш, а саме – на затвердження самої концепції модернізації флоту.

Про це повідомляє Obozrevatel.

Відправною точкою для таких переговорів стало призначення флоту. Оскільки головним завданням нашого ВМФ є захист берегових ліній і морських комунікацій в Чорному і Азовському морях, то в першу чергу, мова йде про створення двох повноцінних військово-морських баз, які будуть відповідати нормам НАТО з відповідною інфраструктурою. Бази повинні бути створені в Очакові і Бердянську.

Також передбачається, що основою нового флоту, повинні стати катери різного призначення, водотоннажністю до 500 тонн. Основою цього москітного флоту повинні стати ракетні катери. Очікується, що Британія готова виділити майже безвідсотковий кредит на створення двох баз і будівництво необхідної кількості катерів.

Зрозуміло, що деталі таких переговорів і параметрів контрактів, які готуються відносяться до закритої інформації, але є припущення про те, що основою для будівництва партії ракетних катерів може стати проект “Barzan”. Хоча це поки припущення. Відомо, що на основі цього проекту будувалися 56-метрові патрульні катери для Омана і Кенії, але якщо все піде за планом, проект буде взятий просто за основу, а начинка катерів буде зовсім інший.

Нібито, мова йде про те, що катери повинні мати близько 50 метрів довжини, 400+ тонн водотоннажності і швидкість до 50 вузлів. А то, що вироблялося раніше, мало 56 метрів довжини, водотоннажність 380 тонн і швидкість – 35 вузлів. І будувалося все це на верфі Vosper Thornycroft (зараз входить до групи BAE Systems).

Передбачається, що такий катер матиме артилерійську установку OTO Melara калібру 76 мм / 62 Super Rapid, з вісьмома пусковими установками для протикорабельних ракет MM40 Exocet і буде забезпечений ракетним комплексом ППО ближнього радіусу дії Sadral для шести ракет “Містраль”. Також передбачається озброєння катера автономної 30-мм артилерійської системою Goalkeeper і двома 12,7-мм крупнокаліберними кулеметами.

Загалом, якщо мова йде про невеликі водойми, на зразок Чорного моря і прибережного характеру бойових дій, то це – колюча штучка, яка здатна принести масу сюрпризів противнику. Скажімо так, якби через Керченську протоку пішла пара таких катерів, то всі ті консервні банки, які робили нам нерви, трималися б на відстані, а якби зважилися відкрити вогонь, то ця пара могла відправить безпосередньо до крабів все, що там було поруч .

Вартість катерів, в залежності від комплектації, коливається від 46 до 62 мільйонів євро за одну одиницю.

Що тут важливо, британці не тільки готові авансово профінансувати весь проект, але і повністю передати технології нашим фахівцям. Так, мова йде про те, що тільки два катери серії, передбачається побудувати на верфі в Британії.

Причому, це буде зроблено за участю наших фахівців, щоб ті перейняли досвід будівництва такої техніки, а все інше має будуватися в Україні. Єдина умова англійців – будівництво не повинно відбуватися в Миколаєві.

Що важливо, англійці готові здійснювати загальну координацію проекту, що вони вже робили не раз і мають великий досвід подібних заходів. Крім того, вони готові розглянути можливість інтеграції нашої протикорабельної ракети “Нептун”, для установки її в якості основної системи озброєнь. В якості ще одного варіанту, розглядається шведська ракета RBS15.

Ну і зрозуміло, що все обладнання, необхідне для будівництва катерів, англійці теж будуть поставляти в міру необхідності. Крім того, сам проект катера вже має доопрацювання, відповідно до сучасних вимог до флоту, в плані радіолокаційної помітності і власного радіоелектронного обладнання.

Загалом ця пропозиція є одною з найцікавіших, за своєю конструкцією та способом фінансування. І загалом, саме цьому питанню був присвячений візит міністра оборони Великобританії, який демонстративно відмовився зустрчатися з кротами, в тому числі з найбільшим з них, який вирив нору на Банковій – “епрстмраком”.

Плюс до цього, наш ВМФ вже отримав від США два швидкісних патрульних катери класу “Island”, диною 34 метра, шириною 6,4 метра і водотоннажністю 168 тонн. Швидкість – 29,5 вузлів. Вони озброєні 25-мм гарматою Mk38 і двома кулеметами, калібру 12,7-мм. Ще має прийти як мінімум два таких катери.

Крім того, з США повинні прийти до 16 штурмових, патрульних катерів Mark VI, довжиною 28 метрів і водотоннажністю 72 тонни. Швидкість – понад 35 вузлів. Має озброєння дві 30-мм гармати Mk 44 Bushmaster II в баштах MSI Seahawk A2, а також шістьма турелями для установки великокаліберних кулеметів або гранатометів.

Крім того, з США повинні прийти до 16 штурмових, патрульних катерів Mark VI, довжиною 28 метрів і водотоннажністю 72 тонни. Швидкість – понад 35 вузлів. Має озброєння дві 30-мм гармати Mk 44 Bushmaster II в баштах MSI Seahawk A2, а також шістьма турелями для установки великокаліберних кулеметів або гранатометів.

Ну і крім цього, вже підписаний контракт на поставку двох десятків швидкісних патрульних катерів FPB 98 Mk 1 від французького виробника OCEA. На відміну від англійців, французи готові віддати на виробництво в Україні тільки чверть катерів, а три чверті – будуть виробляти на власних заводах.

Загалом, як би зрадники у владі не сипали пісок в колеса і отруту скрізь, де тільки можна, як би не гавкали, а караван таки йде. І наскільки можна зрозуміти, Україна обрала шведську модель флоту, який виконує приблизно ті ж завдання, які стоять і перед нашим флотом і якщо все піде як треба, балалаєчнику вже дуже скоро буде сумно, як ніколи, оскільки у нас є до них дуже багато питань і рахунків, за якими ми з них зобов’язані отримати сатисфакцію.

Джерело

Share
error: Content is protected !!